Üye Girişi | Yeni Üyelik

Haberler

Patates için büyük uyarı!


Bookmark and Share

Harvard Üniversitesi araştırmalarına göre

Patates için büyük uyarı!

Harvard Üniversitesi araştırmalarına göre, her gün bir porsiyon kızarmış, fırınlanmış ya da diğer şekillerde pişirilmiş patates yemek, bir bardak şekerli içecekten ya da bir porsiyon kırmızı veya işlenmiş etten daha çok kiloya neden olurken, 20 yılda 7.26 kilo aldırıyor.

Batının beslenmesinde önemli bir yere sahip olan patatesi her ne şekilde pişirilmiş olursa olsun her gün bir porsiyon yemenin, bir bardak şekerli içecekten ya da bir porsiyon kırmızı veya işlenmiş etten daha çok kiloya neden olduğu ve 20 yılda 7.26 kilo aldırdığı bildirildi.


Harvard Üniversitesinden 120 bin’den fazla sağlık uzmanının en az 12 boyunca yürüttükleri ve New England Journal of Medicine’da yayınlanan bir araştırmaya göre, her gün bir porsiyon kızarmış, fırınlanmış ya da diğer şekillerde pişirilmiş patates yemek yılda ortalama 363gr, yirmi yılda ise 7.26 kilo aldırıyor.


PATATES ŞEKERLİ İÇECEKLERDEN DAHA ÇOK KİLO YAPIYOR


Los Angeles Times’ın yansıttığı araştırmada, her ne şekilde pişirilmiş olursa olsun bir porsiyon patatesin, bir bardak şekerli içecekten ya da bir porsiyon kırmızı veya işlenmiş etten daha çok kiloya neden olduğuna dikkat çekiliyor.

Araştırmanın lideri Dr.Dariush Mozaffarian fırınlanmış büyük bir patatesin 278 kalori, kızarmış bir patatesin ise 500 ya da 600 kalori olduğunu belirterek, bunun kolanın verdiği kaloriden bile fazla olduğuna dikkat çekiyor.

"BİR NUMARALI HALK DÜŞMANI: PATATES"

Araştırmada, Amerikanın obeziteye karşı verdiği mücadelede halkın bir numaralı düşmanının kek, soda ya da cheeseburger olmadığı sadece basit bir patates olduğu vurgulanarak, tipik bir Amerikalının yılda 53 kilo patates tükettiği belirtiliyor.

Yorumlar

Kudret / 26.06.2011 13:52:01

Bu araştırmalar her gün birbirini yalanlamak için yapılıyor sanki. Birileri patetesle zayıfla diyor diğeri sakın yapma. Ekmek yerine yenilecek, kaynatılmış veya buharda pişirilmiş bir porsion patates ile kızarmış patetes mantıken bile aynı kefeye konulamaz. Sigararaya bile bu sözde araştırmacılar ve bilimadamları on yıllarca zararı yok denecek az demiyorlar mıydı? Her vücudun kendi sistemi var. Bazıları taşı yese yakar sindirir. Bazıları tam aksi yönde. Önemli olan bana göre herkes kendi bünyesine, sağlık durumuna, harcadığı enerji ve yaşadığı doğal çevreye göre vücudunu da dinleyip kendi karar vermelidir. Ama defalarca kaynatılan yağın kurşun yemekten farkı olmayacağını da kabul etmek lazım. Medya patronları ne derse o yazılıyor. Medya patronlarının bir eli halkın cebinde, bir eli devletin cebinde, para kazanacakları mal ve hizmetlerin tanıtımını işlerine geldiği gibi yapıyorlar. Ülke yönetimlerinin her türlü girişimlerine burunlarını sokuyorlar. Böyle bir ortamda yazılanların doğruluğuna ve samimiliğine kim inanır. Zaten okuyucuları bilerek maymuna çevirdiler. Biir o yana bir bu yana.

Yorum Yazınız

Adınız

 

E-posta Adresiniz

 

Yorumunuz

 



 

Ana Sayfa | Haberler | Ansiklopedi | Kadın Sağlığı | Erkek Sağlığı | Çocuk Sağlığı | Videolar | Sponsorluk | Künye | İletişim

Tıbbi Açıklama: Bu sitedeki bütün bilgiler geneldir ve sizin verdiğiniz bilgiler ve yorumunuz doğrultusunda değerlendirilmektedir.
Buradaki bilgiler sizin özel sağlık durumunuz için kullanılamaz.

Sponsorluk için : sponsor@kamusagligi.com         İletişim : info@kamusagligi.com

web statistics